Whisky and Wine Place Logo
Zapraszamy do największego stacjonarnego sklepu z whisky w Polsce - kliknij!
Strona GłównaSzukaj
Nowość
Szkocka zdobywa polski rynek whisky
z dnia:2012-02-22
Polacy kupili w 2011 roku o 35 proc. więcej whisky niż rok wcześniej. Jej rosnącą popularność chce wykorzystać Pernod Ricard.
Ubiegły rok był już kolejnym z rzędu, w którym sprzedaż whisky rosła najszybciej spośród wszystkich alkoholi mocnych. Firma badawcza Nielsen policzyła, że wielkość rynku tego alkoholu zwiększyła się o 35 proc., do ponad 10 mln litrów. Jego wartość poszła w górę o 23 proc., do 768 mln zł.
Ten rok nie powinien być gorszy. – W 2012 r. wielkość polskiego rynku whisky ma szansę sięgnąć 13 mln litrów, a w ciągu dwóch, trzech lat może wynieść 20 mln litrów – mówi „Rz" Guillaume GirardReydet, dyrektor zarządzający Pernod Ricard Polska, właściciela Wyborowej.
Francuski koncern, głównie za sprawą marki Ballantine's Finest, został w ubiegłym roku liderem rynku whisky w Polsce. Wyprzedził firmę Diageo, do której należy m.in. Johnnie Walker Red, będący przez lata whisky numer jeden w naszym kraju. W całym 2011 r. udziały Pernod Ricard Polska w krajowym rynku whisky wyniosły ponad 28 proc. Diageo miał w nim 26 proc.
W ubiegłym roku łączna sprzedaż whisky Pernod Ricard Polska urosła o 57 proc. Według Nielsena whisky w ciągu ubiegłego roku zyskała w polskim rynku alkoholi mocnych 1 pkt proc. Na koniec 2011 r. jej udziały wynosiły w nim 4 proc. Mimo to nadal niemal 90 proc. udziałów w rynku mocnych alkoholi ma wódka. I z powodu spadku jej sprzedaży, łączny popyt na napoje spirytusowe skurczył się o 2 proc.
Dlatego w czwartek koncern podał, że w pierwszej połowie roku finansowego zakończonego 31 grudnia 2011 r. jego sprzedaż, bez uwzględnienia różnic kursowych, zmalała w Polsce o 8 proc. Prezes Pierre Pringuet podkreślał, że słabszy wynik w naszym kraju był spowodowany właśnie mniejszym popytem na polskie wódki. – Na spadek wartości rynku niekorzystnie wpływa wojna cenowa – powiedział.
W pierwszej połowie roku finansowego przychody ze sprzedaży całego Pernod Ricard przekroczyły 4,6 mld euro. Były o 8 proc. wyższe niż przed rokiem. Zysk operacyjny grupy zwiększył się o 14 proc., do niemal 1,38 mld euro. Zysk netto grupy poszedł w górę o 20 proc., do 820 mln euro.

Źródło: Rzeczpospolita, Beata Drewnowska


cofnij
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie portalu oraz dostosowanie treści do potrzeb użytkownika. W każdej chwili można zmienić ustawienia dotyczące cookies tak, aby nie były one zapisywane. Korzystanie ze strony bez zastosowania takich zmian, oznacza, że cookies zostaną zapisane. Dowiedz się więcej.

Zamknij powiadomienie

Whisky, Whiskey: Szkolenia, Kursy, Degustacje

| O Autorze  | Whisky  | Nowości  | Linki  | Księga Gości  | Forum  | Zdjęcia  | Kontakty  | Downloads  | Szkolenia  | Mapa strony  | Polityka Cookies  |
| Degustacja cygar  | Degustacja whisky  |